Hoe we ons als school blijven ontwikkelen
We willen onze leerlingen het best mogelijke onderwijs bieden, daarvoor is het nodig dat we ons als school blijven (door-)ontwikkelen. Om dit zo goed mogelijk te doen, maken we gebruik van de volgende structuren:
Teamgecentreerde organisatiestructuur
Een hechte samenwerking van leraren rond leerlingen van dezelfde leeftijdsgroep vormt de meest krachtige leeromgeving voor professionals en is de sleutel tot kwaliteitsverbetering. Daarom werken wij op school met drie onderwijsteams (onderbouw, middenbouw en bovenbouw). Leraren in een onderwijsteams zijn samen verantwoordelijk voor het onderwijs aan alle leerlingen in hun bouw, zo bereiden leraren samen hun lessen voor, bespreken ze casussen, gaan ze bij elkaar in de klas kijken en ondernemen ze activiteiten om samen te leren. Daarnaast hebben we ook bewust aandacht voor het gebruik maken van elkaars talent, werken vanuit je talent zorgt er namelijk voor de je je werk met veel plezier en energie blijft doen. En wij geloven dat kinderen het meest leren van gelukkige leraren.
Aspirant Brainportschool
Wij zijn aangesloten bij het netwerk van Brainportscholen, waarin we samen met andere scholen van en met elkaar leren om kinderen van nu op te leiden voor een lerend leven.
Binnen het netwerk van de Brainportscholen ontwikkelen wij ons verder op het gebied van 5 pijlers:
- Contextrijke leeromgeving
- Ondernemend, onderzoekend en ontwerpend leren, talentontwikkeling
- Internationalisering
- Professionalisering van medewerkers
- Co- creatie met andere scholen
Platform Onderzoekende scholen
Onderzoeksscholen zijn scholen die systematisch werken aan het verbeteren van de kwaliteit van hun onderwijs. Zo werken wij structureel aan het verbeteren van de onderzoekscultuur, doen wij praktijkonderzoek gericht op het verbeteren van ons onderwijs en maken we uiteraard gebruik van (wetenschappelijke) literatuur.